• info@clinicaosteopatica.com
  • |
  • castellano
  • |
siguenos en google+ siguenos en pinterest siguenos en instagram
whatsapp+34 669 320 901

Que és l'Osteopatia?

L'osteopatia és una ciència terapèutica basada en un coneixement precís de l'anatomia i fisiologia del cos humà. A través de diversos estudis, l'osteopatía identifica les disfuncions o alteracions òssies i musculars que provoquen un desequilibri de la salut.

La definició etimològica de osteopatía prové del grec osteon (os) i ànecs (malaltia). Actualment es defineix com una medicina natural considerada al seu torn com una ciència, art i/o tècnica.
L' osteopatia basa els seus estudis en el concepte d'unitat i interrelació entre tots els sistemes del cos, segons el qual tots els sistemes treballen conjuntament i estan relacionats, i per tant els trastorns en un sistema poden afectar el funcionament dels altres.

El tractament, que es denomina manipulació osteopàtica, consisteix en un conjunt de tècniques i pràctiques orientades a alleujar el dolor, restaurar funcions i promoure la salut i el benestar. És per tant una medicina holística, és a dir, que considera el cos com una unitat que funciona de forma global i no com un conjunt d'òrgans.

L'osteópata empra un ampli ventall de tècniques per retornar l'harmonia i equilibri al cos i així guarir i prevenir patologies. Segons els seus principis, a través de la manipulació del sistema múscul-esquelètic, es poden guarir les afeccions dels òrgans vitals així com determinades malalties. Aquesta manipulació ajuda a revitalitzar el reg sanguini i aconsegueix retornar el grau de mobilitat normal promovent la curació del pacient.

D'aquesta forma, l'osteopatia actua com una medicina no solament curativa, sinó també preventiva, ja que permet corregir lesions estructurals del cos perquè en un futur no es reprodueixin o es transformin en un altre tipus de dolències.

Tipus d'Osteopatia

Depenent la part del cos en la qual es troba, hi ha diferents disciplines cadascuna orientada a l'atenció de l'estructura afectada:

• Osteopatía estructural: Dedicada al restabliment de l'aparell múscul-esquelètic i de la postura, centrant-se en la columna vertebral i traumatismes.
  • Osteopatía cranial: Se centra en els problemes cranials i la seva influència en el sistema nerviós central
  • Osteopatía visceral: Enfocada cap a la curació d'òrgans i vísceres, millorant la funció d'aquests mitjançant manipulació per aconseguir un millor reg sanguini.

Com es desenvolupa una primera visita amb l'osteópata?

Després de completar l'historial del pacient, l'osteópata realitza un diagnòstic osteopàtic a través de la palpació, per establir què estructures estan en disfunció, sempre des del punt de vista de la mobilitat i tracta de detectar . Després, podrà tractar el símptoma, però abans de res busca saber quin és l'estructura que provoca el dolor.

Tracta a l'individu en el seu conjunt, de forma global.

Valora el grau d'inflamació, revisa la postura i examina totes les estructures corporals.Durant l'examen físic-osteopàtic del pacient, l'osteópata avalua l'estat anatomofuncional a la cerca de disfuncions en diferents teixits, en diferents sistemes, relacionats amb la simptomatologia, establint i correlacionant possibles reflexos psico somàtics, somatopsíquics, viscerosomàtics etc. Per exemple, un dolor somàtic a nivell dorsal o en un braç, pot ser el reflex d'una afecció visceral digestiva o cardíaca, la qual cosa intentem posar en evidència durant el diagnòstic osteopàtico i, d'aquesta forma, tractar la causa real del problema i no tant el símptoma.

Les nostres especialitats en Osteopatía:

Osteopatía Pediàtrica, Osteopatía Infantil, Osteopatía pre-part i post-part, Osteopatía del Sòl Pèlvic, Osteopatía de l'adult.

Patologies

AIXAFAMENT VERTEBRAL
CIATÀLGIA (DOLOR NERVI CIÀTIC)
CONTROL COLUMNA